Najcenejši vir vitamina B12

clanek-b12-viri.jpg

 

Najcenejši način, da dobimo B12, je verjetno 2500 mikrogramov cianokobalamina, ki jih zaužijemo enkrat tedensko. Najdemo ga v obliki v sublingvalnih ali žvečljivih tablet ali pa v obliki kapljic. Stvar je nesramno poceni. Na svetovnem spletu lahko kupimo dvajsetletno zalogo že za okoli 40 evrov. Toliko B12, kot ga naše telo potrebuje, za samo 2 evra na leto! Seveda je rok uporabe mnogo krajši (običajno 4 leta), zato dopolnilo raje porabite skupaj s prijatelji.

Za matematično usmerjene, ki si mislijo: "Čakaj malo. Če potrebujemo samo 4 do 7 mikrogramov na dan, zakaj moramo vzeti 2500 mikrogramov na teden?" je odgovor sledeč. Naši receptorji za vitamin B12 so nasičeni že pri pičlih 1,5 mikrogramih. Tako lahko z našim sistemom receptorjev absorbiramo le 1,5 mikrogramov naenkrat. Poleg tega se okrog 1% preostalega odmerka pasivno razširi v kri kar preko črevesja.

V nadaljevanju lahko izračunamo, da z odmerkom 2500 mikrogramov, z našim sistemom receptorjev absorbiramo 1,5 mikrogramov, nato pa še 1% od preostalih 2498,5 mikrogramov. Tako imamo sedaj v telesu 1,5 mikrogramov (aktivno) in še ta 1% (pasivno). Vse skupaj znaša okoli 26,5 mikrogramov na teden oziroma okoli 4 mikrograme na dan. To je razlog, da naj bi zauživali tedensko ravno 2500 mikrogramov B12. Seveda bi lahko pojedli tudi 3000, 5000 ali več mikrogramov na teden. Vendar, če vzamete prevelik odmerek, je edini rezultat le drag urin. In ker vse skupaj znaša samo nekaj evrov na leto, niti ni preveč drag.

Kljub temu, da je B12 vodotopen, ga ni potrebno vzeti vsak dan. Naša telesa so se skozi evolucijo prilagodila na zelo majhne količine in razvila spreten način, kako ga shraniti. Zato lahko vnos vitamina porazdelimo tudi čez daljše obdobje.

 

Vir: Cheapest Source of Vitamin B12
Prevod in priredba: Nina Tiran
Objavljeno: 16. november 2015